Sposoby na problemy ze snem

Długi i spokojny sen jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Niestety, wiele osób narzeka na problemy ze snem. Wieczorem długo leżą w łóżku, zanim uda im się zasnąć, a później często budzą się w nocy. Warto zatem zastanowić się nad tym, jak poprawić jakość snu.

Za problemy ze snem często odpowiada napięcie nerwowe. Bardzo dobre rezultaty przynoszą zatem ćwiczenia relaksacyjne, które redukują poziom stresu i wyciszają. Pomocna jest także muzyka relaksacyjna, której warto posłuchać przed snem. Przed nocnym spoczynkiem należy natomiast unikać wykonywania czynności, które mają działanie pobudzające. Problemy z zaśnięciem może spowodować zarówno wysiłek fizyczny, jak i umysłowy. Złym pomysłem jest także jedzenie tuż przed snem, szczególnie ciężkostrawnych potraw. Wieczorem należy unikać kawy i mocnej herbaty, ponieważ kofeina utrudnia zasypianie. Lepiej nie sięgać po alkohol. Wprawdzie po napojach procentowych zasypiamy szybciej, jednak sen jest płytszy i niespokojny, dlatego rano obudzimy się niewyspani. Zamiast alkoholu lepiej wypić napar z melisy albo sięgnąć po ziołowe tabletki na stres. Suplementy diety zawierające na przykład walerianę lub chmiel są skuteczne, a jednocześnie w pełni bezpieczne dla naszego zdrowia.

W przypadku poważniejszych problemów ze snem warto skonsultować się z lekarzem, który przepisze skuteczne leki. Długotrwałe niedosypianie ma negatywny wpływ na zdrowie i komfort życia, dlatego nie ma sensu wzbraniać się przed stosowaniem leków nasennych, jeżeli są one konieczne.